Search
Close this search box.

Kabelový tunel Karlín

Investor:
PREdistribuce, a.s.
Dodavatel:
Prominecon a.s.
Výstavba:
04/2012 – 02/2013
Lokace:
ul. Pobřežní – Rohanské nábřeží

Kabelový tunel Karlín je předstihová stavba plánované transformovny Karlín, která umožní propojení transformovny Karlín s transformovnou Holešovice skrz stávající kabelový tunel Štvanice. Bude tak umožněno zásobování rozvíjejícího se území kolem Rohanského ostrova a Manin. Kabelový tunel je tvořen šachtou, dvěma technickými komorami, a tunelovými spojkami. Tunel je navržen pro oboustranné uložení kabelů.

ZÁKLADNÍ PARAMETRY:

  • osová délka tunelu – 255 m
  • sklon – 0,56 – 3,37 %
  • mocnost nadloží – 27 – 29 m
  • profil tunelu – vejčitý 4,1 x 4,0 m
  • šachta J33 – Ø 7,2 m; hl. = 35,25 m

TECHNICKÁ KOMORA TK1 A SPOJKA:

  • profil spojky – vejčitý 4,9 x 5,1 m
  • profil TK1-1 – vejčitý 5,6 x 5,9 m
  • profil TK1-2  – vejčitý 5,6 x 5,1 m
  • profil technické komory TK3 – podkovitý 7,0 x 8,5 m

Geologické podmínky, prostorová náročnost pro požadované počty kabelů, podchod spojky metra B-C a propojení se stávajícím tunelem Štvanice kladly projektu největší překážky. Geologický průzkum prokázal složité poměry dané tektonickým porušením horninového prostředí a vysoko zastiženou hladinu podzemní vody. Nejcitlivější místo stavby byl podchod metra, kde vzdálenost mezi oběma konstrukcemi je pouze 2 m.

Před započetím hloubení šachty bylo provedeno její zajištění převrtávanými pilotami. Provizorní výztuž byla tvořena rámy z příhradové oceli, ocelovými sítěmi a stříkaným betonem. Při podchodu spojky metra byla provedena z důlní výztuže, ocelových sítí a stříkaného betonu. Definitivní konstrukce tvoří armovaný beton C30/37 litý do bednění s důrazem na krytí výztuže a zajištění pracovních a dilatačních spár proti vodě pomocí vkládaných plechů a nátěrem spár přípravky na bázi sekundární krystalizace.